Många marknadsavdelningar befinner sig idag i någon av faserna inom en digital transformation En process som kräver sitt projekt och ledare. En ledare som kan förstå hur bolaget behöver synas men framförallt hur vi kan stötta försäljningen som idag så tätt hänger ihop. När avdelningen och bolaget ska utvecklas i takt med marknad och konkurrens är det klokt att ta hjälp av en erfaren interimschef som är expert inom marknadsföring, för att hamna på rätt spår eller snabba på utvecklingen.
Många av våra kunder som kontrakterar en marknadskonsult använder resursen för att bygga om och tillsammans bygga nytt för framtiden.
Interim Marknadschef
När är det klokt att anlita en interim CMO eller marknadschef
Vår erfarenhet är att behov alltid utgår ifrån situation. Kanske kräver nya tider nya verktyg och arbetssätt. Situation kanske handlar om en expansion till nya marknader, ett förvärv som innebär en breddning i erbjudande, eller ett beteende i marknaden som riskerar att hota varumärket. Inför detta är det klokt att ta in en konsult som kan titta på det ni stå inför utifrån ett annat perspektiv och med gedigen kompetens just i detta skede. Men komplex förändring kräver sin ledare.